mandag 25. oktober 2010

Pestopasta og late tendensa

Ja, då va helga over og eg har hatt FRIHELG med store bokstava. E har nemlig bare slappa fullstendig av. E har sovet lange, lange netter og langt utover dagen, ikkje gjort en dingel te gangs og slappa maksimalt av i mi deilige leilighet. Eg trengte å lad batterian mine så da gjorde eg det. Med en såpass sosial jobb som min, og med mitt sosiale vesen så e d te tider nødvendig å bare ta livet heilt med ro, aleina i min heim. Så eg har sett klissete og utrolig lite spennende romantiske filma. Oppdatert meg på alle amerikanske tv-seria e ville og spist en haug med smågodt :)

E lagde meg også en diger porsjon med pestopasta på fredag og den har holdt ut helga for å si det sånn :)
Pestopasta e det enkleste av det enkle.
Man kok opp pastaen (for de merkebeviste så bruka eg DeCeco-pasta, den har herlig smak og fås kjøpt på Helmersen Delikatesser og på EuroSpar). Når du kok opp pastaen, vær nøye med å følg anvisninga på kor mange minutt den ska kok, grøt-pasta e ikkje verken godt eller innbydende å spis.
Så tar eg en boks Picnicskinke som e skjær i terninga og fresa fort opp i ei panne.
Når pastaen e ferdigkokt sila eg av vannet og rør i et glass med pesto. Eg bruka då Helmersen sin ferske pesto ettersom eg simpelthen e avhengig av den :) Men de aller fleste typan du får kjøpt på glass fungere heilt fint. Deretter rør eg oppi skinkebitan. Så riv eg parmesan eller pecorino, eventuelt begge, og strør over før e spis. Fantastisk enkelt, fantastisk godt og veldig smakfullt.

Ferdig anretta og klart for inntak :) 

1 kommentar:

  1. Noen ganga e d godt og nødvendig og bare gjør ingenting! :) Ønska dæ ei god ny uke!

    SvarSlett