onsdag 26. januar 2011

Tirsdagsfeiring :)

Så altså, når eg flytta te Redervegen for to og et halvt år sida, så innførte eg feiring av tirsdaga. E syns det va for dumt å bare nyt livet i helgen. For meg e det ulogisk å vent te helga når dagen i dag e knallfin og dermed både kan og skal feires. Det gjør også at forventningspress ikkje lenger finnes, fordi man har det godt heile tida og nyt livet mens man e midt i det. Nu e det ei stund sida sist eg hadde skikkelig tirsdagsfeiring. Dagan har en tendens te å flyg ifra meg. E får ofte gjort mye på flygedagan, eller absolutt ingenting. Det e liksom ikkje nå mellomting med meg :)


I dag har eg latt det synk ordentlig inn at eg har fått den nye fine jobben, og at det bare e 7 daga te eg har min første arbeidsdag som forsikringsselger. Det e heilt uvirkelig og utrolig deilig på en gang. Eg begynte dagen i dag med en time akupunktur hos Håkon fysioterapaut. Han e altså en flink mann! Fire nåle va alt som sku te for å få skuldran nån centimeter lavere, og nakken te å få et lite hint om at vi nu ilag ska gå mot lysere og friskere tider. E blei passelig susete av nålen så e for heim og sov litt før jobb. Fantastisk for ei deilig søvn eg hadde :)

På jobb va det rolig, fleire stamkunda va innom og gjorde dagen min finere enn fin. E fikk strikka masse på strikkeprosjekte som har blitt litt forsinka. Og e fikk meg nån DEILIGE nye toppa som va på kampanje te en fantastisk pris :) I mårrest når eg va ferdig med nålen, og hadde overlevd fint (ska nemlig ikkje skryt på meg at eg gleda meg te timen idag... ), så tok eg opp lammebiff av Lofotlam fra fryser'n, som pappa har gitt meg. Utrolig deilig smaksforventning å kom heim te etter jobb.

Middagen blei dermed hjemmelaga potetmos av mandelpotet fra Klokkervika (altså pappa og mamma), med fløte, mediteransk-krydra salt (fra Helmersen), TineSmør og litt hvitløk :) Te saus brukt eg ferdig lammekraft fra Stange (kjøpt på Helmersen), iblanda Brun Maizena-jævner, litt fløte og litt Lammekrydder fra Taras. Lammebiffen va ferdig marinert så den stekt eg med litt salt og pepper, olje og litt smør. Først i panna med plata på fullt, i to minutt på hver side. Så 10 minutta i ovn på 150 grader og varmluft.


Te dessert, (og førr å gled meg te å kom heim etter jobb imårra også), så laga eg en skikkelig runde med Creme Brulee. Deilig, deilig og litt meir deilig :) Planen for resten a uka består i litt klesvask, endel jobbing, god mat, få ferdig strikkeprosjektet og livsnyting. Ja, også har eg jo en flau tannlegetime og se frem te :) Har fri på lørdagen og glede meg veldig te en avslappa dag. Nyt livet mine kjære, både te hverdags og helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar