søndag 17. mars 2013

Biffaften på Sending

Plutselig va det helg :) Lørdagen våkna eg med bare en tanke i hodet; EG VIL HA BIFF! :) Ettersom formen ikkje e på topp for tida fant eg ut at e kunne ta meg god tid og leke med tilbehøret te biffen her heime. E bestemte meg for å lage fløtepoteta fra bunn. Det vart MYE fliring på kjøkkenet mitt når e bomma kraftig på jevninga og fikk oppi dobbelt så mye mel enn det som va planen. Med litt trylling og fiksing og humring over kasserollen lagde e te slutt en veldig god fløtesaus som e kunne ha sott meg rett ned å spist med skje. Mine fine kollega her på Kongsberg forstår fint lite av at eg elske middags-sausa, men når e får lage dem sjøl, fra bunnen av, så må e bare innrømme at e foretrekke en deilig middags-saus laaangt foran sjokolade og karamella :) En ekte raring det e eg bare :)

Fløtepoteta in the making :) 
Krema spinat-mekking
E mintes i tillegg at eg og verdens beste Anja lagde diggbar krema spinat i Tromsø, så det måtte også til :) E juksa veldig med saus'n og slo te med Jakobs sin ferdige peppersaus. Også må e jo ha mais med kryddersmør, bare fordi det e så godt :) Det som kanskje e aller deiligst med å lage så herlig sein middag e at eg i dag hadde nok resta te å varme meg full søndagsmiddag! Denna blei inntatt etter å ha fullført siste samtalegudstjeneste med konfirmantan mine og en flott konsert i Efteløt kirke te inntekt for nytt orgel.

Veldig DEILIG biffmiddag :) 
Ellers kan e melde om at livet mitt nu tar ei ny vending i månedsskifte mai-juni. E har fått meg full fast jobb som menighetspedagog/trosopplærer for aldersgruppa 10-18 år i Eigersund kirkelig fellesråd. E flytte altså til Egersund, den nydelige lille byen som ligg en times tid sør for Stavanger. Byen blei kåra te Norges vakreste småby i 2007 og e kjent som sørlandsbyen på vestlandet. Veldig idyllisk e der og de har et utrolig fint fyr (Eigerøy fyr) litt sør om byen som e planlegge å bli veldig godt kjent med. Etter to år i ulike vikariat kjenne eg at det ska bli veldig kjekt med en fast jobb. Stabilitet ska rett og slett bli godt og trygt :) Så nu gjenstår en fin sluttspurt her i sølvbyen før e pakka Hero og vende nesen mot sørvest.

Egersund
(bilde e lånt fra google)
Egersund kirke
(bilde e lånt fra google)
Eigerøy fyr
(bilde e lånt fra google)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar