onsdag 4. januar 2012

2012

Året 2012 e her og eg e klar i heile meg for alt detta året kommer til å rom'.
Høsten min har fløyet, dem si jo at tida går fort i godt lag. E signere gladelig på det :)

Å jobb som menighetspedagog e meiningsfull. E møte nydelige og unike menneska i alle aldra, størrelsa, helsetilstanda og livssituasjona. I alle jobba kommer daga kor man må bit tenner'n litt ekstra sammen for å møt utfordringen. Forskjellen for meg mellom denna jobben og tidligere jobba, e at eg nu jobbe med og for Gud. Det gir det heile et større perspektiv, kor e føle støtte og trygghet i møte med alt som skjer. For meg, min kropp og mitt velvære e denna jobben den beste eg har hatt. E kjenne stor takknemlighet over å få gled meg te å gå på arbeid.

Te alle som ha titta innom i håp om mattips og andre morsomheter, så må e bare beklag min ikke-eksisterende bloggproduksjon. E love ingen forbedring, men e ska prøv. E har for tida tre favoritt-middaga. Det e pasta med skinke, grønnsaker, hvitløk, chili og ingefør. Det e hot currypasta med kylling og grønnsaker. Og laks :) I alle mulige forma :)

Skinkepasta med grønnsaker og parmesan

Høsten har også bestått i stor julegaveproduksjon på strikkesida. E har lagd et ukjent antall ballerinatøfla te venninner og vesta te nevøan i Bodø. Nu lage e babyskøy te Anja sin lille prins som kommer i løpet a januar.

Stolte nevøa med ferdige vesta

E ska denna våren begynn på samlingsbasert videreutdanning. Planen e å ta litt kristendom og praktisk pedagogisk utdannelse. E har kommet inn på kristendom og vente på tilbakemelding fra praktisk pedagogisk. E tenke at uansett kor mange poeng e får tatt om gangen så e ekstra kompetanse og faglig tygde en stor fordel i jobben. E ønske jo at stillinga skal bli fast når vikariatet e omme og meir fagtyngde e aldri negativt i en ansettelsesprosess.

Oppskrift på pasta med skinke og grønnsaker:
Finhakk
1 chili
2-3 fedd hvitløk
1/2 cm av en ingefær
og surr det i ei panne med godt med olivenolje i. Ikkje la hvitløken bli brun da blir den sprø og ikkje så god.

Kok opp pasta, e pleie å ta ca to gode porsjona.
Skjær i ruter
1 squash
2 gulrøtter eller
1/2 blomkål eller
sukkererter
Ta de grønnsaker dokk ønske mest. Favoritten min e squash og blomkål da begge to tar te seg MASSE smak fra oljen med chili, hviløk og ingefær. Legg grønnsaker'n i oljen og steik to-tre minutta

Ta en pakke picnicskinke og skjær den i ønska størrelse. F.eks samme rutestørrelse som grønnsaker'n. Ha det oppi grønnsaksblandinga i panna og steik to-tre minutta te alt e varmt. Skinken e jo ferdikokt, men det e godt når den også e varm.

Bland skinke og grønnsaksblandinga med den ferdigkokte pastaen. Pass på at du ikkje overkoke pastaen da bli det bare grøt. Riv fersk parmesan eller pecorino og drøss over ønska mengde i tallerken.
Spis og kos deg :)

1 kommentar:

  1. Go klem til deg fantastiske Hedvig mor <3


    Klemmer fra martemor

    SvarSlett